سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفسیر جواب آزمایش

همه ما بارها آزمایش خون دادیم و زمانیکه جوابش را میگیریم قبل از هر کسی دوست داریم از آن سردر بیاریم. بیشتر افراد دوست دارند بعد از دریافت جواب آزمایش و قبل از مراجعه به پزشک از نتیجه جواب آزمایش خود مطلع شوند.

تا به حال شده جواب آزمایش خود را از آزمایشگاه دریافت کنید و با دیدن علامت «*» یا «high» جلوی بعضی از فاکتور‌های اندازه‌گیری شده به ترس و وحشت بیفتید که نکند بیماری خطرناکی دارید یا اینکه دچار دیابت، اختلالات تیروئید، چربی خون بالا و … شده‌اید؟! شاید چند روزی تا وقت ویزیت پزشک‌تان باقی مانده باشد و در عین حال دل توی دل‌تان نباشد که بدانید هر یک از این علامت‌‌ها در برگه آزمایش خون نشان‌دهنده چیست و میزان طبیعی هرکدام باید چقدر باشد.

در بخش « تفسیر جواب آزمایش » کارشناسان آزمایشگاه بیبی سنتر به صورت آنلاین شما را در بررسی و تحلیل جواب آزمایشتان راهنمایی خواهند کرد.

تفسیر جواب آزمایش


آزمایش خون داد‌ه‌اید و از نتایج آن سر در نمی‌آورید؟ ما به شما می‌گوییم که این برگه به شما چه می‌گوید.

1? هر چند وقت یک بار باید آزمایش خون بدهیم؟

انجام آزمایشات دوره‌ای تقریبا هر شش ماه یک‌بار برای هر شخصی باتوجه به شرایط جسمانی و سلامتی‌اش ضروری است اما در کسانی که سابقه بیماری خاصی دارند بسته به نوع بیماری‌شان باید با نظر پزشک معالج در دوره‌‌های کوتاه‌تری آزمایشات لازم را انجام دهند.

2? چه زمانی از روز بهتر است آزمایش بدهیم؟

پاسخ به این سوال بستگی به نوع جواب آزمایش درخواستی دارد، برای مثال قند خون ناشتا باید صبح و به صورت ناشتا انجام شود. بعضی از تست‌‌ها مانند کورتیزول نیز بسته به درخواست پزشک ممکن است 8 صبح یا 4 بعدازظهر انجام شود.

3? شمارش کامل خون چیست؟

بررسی سلول‌‌های خونی از نظر تعداد، سایز و شکل ظاهری آنها و اندازه‌گیری مقدار هموگلوبین و هماتوکریت را شمارش کامل خون یا CBC می‌نامند.


خاله زنک

گردن آویز طرح اسم بند چرم

دستبند طرح تایپوگرافی مروارید

دستبند طرح تایپوگرافی

گردن آویز تایپوگرافی

گردن آویز طرح اسم

گردن آویز طرح اسم مروارید